1 قبلة الوداع ..... ياكلب















مصدقتش وانا بشوف الموقف ده على قناة الجزيره


قام صحافي عراقي برشق حذائه باتجاه الرئيس الامريكي جورج بوش ورئيس الوزراء العراقي نوري المالكي عندما كانا يتصافحان في مقر الاخير وهتف في الوقت ذاته قائلا “كلب”.

وقفز مسؤولون أمنيون عراقيون وضباط أمريكيون متخفون على الرجل وجروه الى خارج الغرفة وهو يقاوم ويصرخ فيما كان بوش يجري مؤتمر صحفيا مع رئيس الوزراء العراقي نوري المالكي.

وأخطأ الحذاء هدفه بنحو 5.4 متر. وطاش أحد الاحذية فوق رأس بوش وأصاب جدارا خلفه فيما كان يقف المالكي بجانبه. وابتسم بوش بامتعاض فيما بدا المالكي متوترا.










ده الخبر اللى موجود فى المواقع الاخباريه انا بس كل اللى شاغلنى الصحفى ده مصييييييره ايه؟؟





اكيد مش هيشوف النور تانى وبرضه ده هيبقى تبع الاتفاقيه الامنيه ..

1 اللى شرفونا بتعليقهم:

sally يقول...

فرحه الناس كلها ما تتوصفش ان فعلا واحد من العرب اتحرك مأخرا وعرف بوش ان الحذاء العراقى بقيمته بس برضه مقابل الفرحه الكبيرة دى قلق كبير اوى على الصحفى "منتظر" بس الموقف دا بين لنا أد ايه ان العرب لسه اخوة ودا من تضامن جميع الدول العربيه و طلبها بالافراج عن الصحفى العراقى....

موقف الصحفى منتظر بين لنا ان لسه فى ابطال الكلمه اللى كنا بدأنا ننسى معناها الاصلى يعنى ايه و اكيد جزاءه خير و دعوات الجميع له

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms | تعريب وتطوير : باســـم .